Főoldal arrow A mozgásfejlesztő program
Mozgásfejlesztés | 2024. november 21., csütörtök
Főmenü
Főoldal
A mozgásfejlesztő program
Tudnivalók a tanfolyamról
Induló tanfolyamok
Tanfolyamok értékelése
Előadások
Könyvek
Segédeszközök
Oktatófilmek
Publikációk
Partneróvodák
Kapcsolat
Jelentkezési lapok
A tanfolyam
Induló tanfolyamok
Előadások
Könyvek
Segédeszközök
Oktatófilmek
Publikációk
A mai gyerekek
-Napjainkban egyre több a „MÁS", az átlagostól eltérő gyermek.

Ezek a gyerekek másképpen reagálnak környezetükre, más pedagógiai eszközökkel lehet eredményesen hatni rájuk.

A mai gyerekek érése egyre gyakoribb jelenségként eltér a megszokottól:

  • Nem fogadnak szót, különcek és deviánsak. Környezetükkel gyakran kerülnek konfliktusba, elzárkóznak, (szorongó gyermek), vagy konfrontálódnak.
  • Egyre gyakoribb a lustának tűnő, tónustalan, furcsa gyermek. Nehezen, vagy túl gyorsan tanulnak.
  • Ugyanígy egyre több az egyensúlyi nehézségekkel küzdő, vagy csak egyszerűen ügyetlen kezű gyermekek.

A korai életszakaszban a primitív reflexek fennmaradása, de a vegyi anyagok, nyomelemek túlzott bevitele is oka lehet ezeknek a másságoknak.

A későbbi életévekben a megengedő nevelés tovább ronthatja a helyzetet. A mértéktelen mozgókép használata szintén komoly veszélyforrás.

A számítógépek világában már nem a természetes fejlődés útját járjuk, a gyermek mozgásos életvitele, a mozgás helyett - mely az idegrendszer fejlődését segíti - a képernyőn látható ábra mozog, becsapva a képlékeny idegrendszert.

- A tanulás során további lemaradás jelei mutatkozhatnak. (szétszórtság, túlmozgékonyság, feledékenység, rendezetlen mozgás, sorminta sorrendjének másolási, - a betûk formáinak  megkülönböztetésének nehézségei stb.
Az értelmi fejlődés alapja a mozgás!
Image

  • A mozgással felfedezhetõk a testrészek, ami nem más, mint az ÉN felismerése.
  • A test dimenziói adják a világ dimenzióit is.
  • A szeretö környezet mutatja a kapcsolatteremtés gesztusait, adja az auditív jeleket és a táplálékot.
  • EZEK SEGITSÉGÉVEL ISMERI MEG AZ ÚJSZÜLÖTT A VILÁGOT!
  • Minden gyermek mozgással kezdi megismerni az új világot, amibe beleszületett.
  • A mozgásélmények munkára serkentik az agy enzimjeit.
  • Az iskolai beválás hiánya a szegényes mozgásra, érzelmi zavarra utalnak.
  • Mindenért a mozgásos észlelés elmaradása a felelõs.
A mozgásfejlesztő program
ImageA Program megteremtője egy óvónő, aki 25 éve foglalkozik a mozgás hatásával.

A Porkolábné dr Balogh Katalin pszichológus tanulási nehézségek okait kutató kísérleti csoport tagja.

A 10 éves kutatómunka eredménye közösen megjelent könyvük: Kudarc nélkül az iskolában (1992) A "Testnevelés" témakört dolgozza fel a Porkolábné fejlesztő programja alapján.

Egyéni munkásságának tapasztalatait egy testnevelés kézikönyvben jelenteti meg a fejlesztő program koncepcióinak megvalósításával Mozgásfejlesztés az óvodában címmel (1994).

A könyv mellékleteként a Mozgásfejlesztõ foglalkozások (I.) cimü DVD is napvilágot lát, mely bemutatja az eltérõ szervezési eljárásokat.
bővebben >>>
© 2003-2024 Mozgásfejlesztő Program, Tótszöllősy Tünde