Mozgásfejlesztés Szabadon |
Tótszöllõsy Tünde : Mozgásfejlesztés szabadon
Ez a könyv a "Mozgásfejlesztés az óvodában" címû testnevelési kézikönyv folytatása.
Amíg az említett kötet a testnevelés foglalkozásokon kötött formában zajló mozgásfejlesztésrõl szólt, ez a könyv a szabadidõben, kötetlenül végezhetõ fejlesztést célozza meg.
- Szabadidõs mozgásos tevékenységtár, problémás esetek lépcsõzetes kezelése - Rendhagyó óvodaudvarok sok ötlettel, látvánnyal, ahogy a gyerekek szeretnék - Mozgásfejlettség mérõ teszt
A könyv jelenleg nem kapható.
Bővebben a könyvről
A gyermek elõször a mozgását tanulja meg érezni, irányítani. Azzal, hogy kialakulnak a mozgásos idegpályák, egyre összerendezettebben mûködik az érzékelés. Ez a kulcsa minden új ismeret beépülésének: észrevenni, meglátni jól.
Ezért kiemelt tevékenység ebben a korban a mozgás.
Tartalom:
I. Az értelmi képességek fejlesztése a tapasztalatok gyûjtésével kezdõdik
o Vajon mi az oka? o A családmodell, avagy hol rontjuk el? o A mai magyar óvodák speciális nevelõ, fejlesztõ tevékenysége o Nem mindegy, hogyan értelmezzük a fejlesztést o Baj van a mozgással? o Túlzott elvárás vagy túlzott féltés o Az öltözködésrõl o Az esés o A pozitív érzelmek dominanciája o A figyelemkoncentráció és az önfegyelem alakítása o Értékelés, vagy hibajavítás o A szabad gyakorlás célja o Nagymozgás fejlesztés o Szem - kéz, szem - láb koordináció fejlesztése o Egyensúlyérzék fejlesztés o Finommotoros fejlesztés o Testséma fejlesztés o A kezesség alakulása
II. Mozgáslehetõségek épületen belül és kívül
o Játékcentrikus csoportszobák o Mozgásos játékok a csoportszobában o Az udvar legyen a természet egy szelete o Rendhagyó óvodaudvarok, avagy hogyan tervezzünk játszókertet o Mindent kibíró növények o Az udvar burkolata o Udvartervek o Mozgásos játékok a szabadban o Mozgásfejlettségmérõ teszt |