|
Főoldal Tudnivalók a tanfolyamról
Mozgásfejlesztés | 2024. november 21., csütörtök |
|
|
|
Mozgásprogram eltérő fejlődésmenetű 0-8 éves korosztály számára (primitív
reflexmaradványok, általános idegrendszeri éretlenség, tanulási
részfunkció- és viselkedészavar, hiperaktivitás, autisztikus
spektrumzavar esetére) 30 órás akkreditált tanfolyam
Előadó: Tótszöllősy Tünde mozgásfejlesztő, inkluzív tanár
A képzés az egyedfejlődést a magzati élettől vizsgálja, számba véve a hibaforrásokat, a deviancia okait. Tanulmányozza
a primitív reflexek fennmaradásának hátrányait, melyek befolyásolják a
további kognitív (értelmi) és szociális képességeket. Az agyi idegpályák
kiépülését jó irányba befolyásoló speciális mozgásformákat, pedagógiai,
környezeti ráhatásokat a pozitív megerősítés elvei szerint mutatja be.
A résztvevők maguk is lemozogják a fejlesztő feladatsorokat a hosszú távú rögzítés, valamint a jó hangulat érdekében.
A program célja
- a mozgás korai, alapozó fontosságának bemutatása
- a szerveződő agyi folyamatok egyedi eltéréseinek felismerése, az érzelmi és szocializációs zavaroktól való elkülönítése
- a
csecsemő- és kisgyermekkori reflexek segítő, majd gátló hatásainak
megfigyelése, a hátráltató reflexek kioltásához szükséges feladatok
megismerése
- a hiperaktivitás és viselkedészavar valós és
áljellegének felismerése, megkülönböztetése, ennek megfelelő fejlesztő
eljárások alkalmazni tudása
- a szülőkkel való elkerülhetetlen együttműködés kiépítése.
|
bővebben >>>
|
- Az oktató-nevelő intézményekben az egyéni fejlődésmenetű gyermekek integrált nevelése továbbra is csak részben biztosított. Napi ellátásukat az általános végzettségű óvodapedagógusok, tanítók, tanárok és testnevelők végzik, speciális felkészítést azonban nem kapnak.
A 30 órás képzésen tanuljuk a primitív reflexek vizsgálatát, értelmezését, a felülírásukat segítő mozgássorokat. Behatároljuk az idegi éretlenség, hiper- és hipoaktívitás, figyelemzavar és autisztikus tünetekre alkalmazható gyakorlatsorokat. Az akaratlagos mozgásszabályozás viselkedésre gyakorolt hatásait vizsgáljuk hiperaktív, viselkedészavaros és figyelemzavaros gyermekek esetében. Az iskolai alapkultúrtechnikák elsajátításhoz nélkülözhetetlen képességek (részfunkciók) fejlesztését segítik a testséma-, térismeret, sorrendiség, ritmus-, és egyensúlyfejlesztő gyakorlatok. Valamennyi esetben a játékosság és a kötött elemek arányos, ill. szükséges alkalmazására fektetjük a hangsúlyt.
A tünetek, tünetcsoportok és problémák pontos megfigyelése a napi bemutató foglalkozásokon, az ezt követő megbeszéléseken pedig a látottak elméleti kifejtése történik filmbejátszások, munkalapok, szemléltető ábrák segítségével. Ezt követően a mozgásgyakorlatok hallgatókkal történő kipróbálása nem csupán az eszközök megismerését, hanem az ismeretanyag elmélyítését is szolgálja.
A tanfolyam elmélete szakkönyveken - kiemelten Katona Ferenc, Sally Goddard Blythe, Jean Ayres - és speciális tanfolyamokon, konferenciákon szerzett tudáson alapul (Fejlesztő Pedagógia, KPP -Porkolábné Dr. Balogh K., TSMT - Lakatos K., Kulcsár M.né). A gyakorlatok nagyrészt az alapító 35 éves gyakorlati munkájából, egyéni tapasztalataiból, illetve részben Delacato alapgyakorlataiból és a TSMT néhány eleméből építkeznek. A tanúsítvány kiadásának kritériumai:
- 80%-os jelenlét a foglalkozásokon,
- 8 kérdéses tesztlap min. 45 pontos teljesítése
|
Szeretnénk mindenki számára elérhetővé tenni azt a fejlesztési lehetőséget, mely megkönnyíti nevelő-fejlesztő munkánkat!
Tanfolyamunk ehhez kíván segítséget nyújtani óvónőknek, tanítóknak, testnevelőknek, fejlesztő- és gyógypedagógusoknak és mindazoknak, akik a „más képességű" gyermekekkel dolgoznak!
|
| |
|
|
|
|
|